logo
loading
basket
تصویران لوگو تصویران تصویران
X

دوربین جدید سونی a1 گل سرسبد دوربین های بدون آینه

دوربین جدید سونی a1 گل سرسبد دوربین های بدون آینه

13 بهمن 1399

دوربین جدید سونی a1 گل سرسبد دوربین های بدون آینه

دوربین جدید سونی a1 گل سرسبد دوربین های بدون آینه 

 

 

a1 برای متخصصان تصویربرداری ، یک دوربین است که می تواند همه کارها را انجام دهد. مجموعه ای باورنکردنی از مشخصات پیشرفته ، این دوربین پرچمدار دوربین های بدون آینه را به یکی از بهترین ها تبدیل کرده است. با یک نگاه سریع می توان به یک سنسور CMOS فول فریم 50.1MP Exmor RS  اشاره کرد که قادر به عکسبرداری با وضوح کامل با سرعت 30 فریم در ثانیه است.با فیلمبرداری  8K 30p و 4K 120p در 10 بیتی 4: 2: 2 بدون محدودیت ضبط.

 

 به طور جدی ، می توان گفت شرکت سونی دوربین های زیادی تولید می کند. ده مدل دوربین بدون آینه تا به امروز تولید و در اختیار علاقه مندان آن قرار داده است . a1 این عدد را به 11 می رساند! با این حال ، a1 به راحتی به عنوان دوربین بدون آینه پرچمدار نهایی Sony بالاتر از سایرین قرار می گیرد. زیرا این دوربین قادر است ویژگی های چندین دوربین را در خود جای داده است و یک مدل جدید تولید کند. a1 قدرت عکسبرداری a7R IV ، مشخصات ویدیوی a7S III و سرعت a9 II را با هم جمع می کند و در رده های مربوطه هر یک را بهبود می بخشد.

 

 

 

به این مشخصات کلیدی نگاه کنید:

سنسور Exmor RS Stacked BSI CMOS تمام فریم 50MP
فیلم 10 بیتی با حداکثر 8K 30p و 4K 120p
عکسبرداری مداوم تا 30 فریم در ثانیه برای 200 فریم متوالی

 

مشخصات عکاسی


نباید فراموش کنیم که a1 در هسته اصلی خود یک دوربین بدون آینه است. ما هرگز یک پرچمدار بدون آینه واقعی از هیچ برندی ندیده ایم  - a9 نزدیک شد اما جای پیشرفت داشت کانن و نیکون هنوز DSLR را به ترتیب EOS-1D X Mark III و D6 ارائه می دهند. a1 اولین دوربین بدون آینه است که به وضوح به عنوان یک گل سرسبد تعریف می شود. فقط به همین دلیل ، ما ابتدا می خواهیم با مشخصات عکاسی آن بیشتر آشنا شویم .

 

سنسور BSI CMOS و سیستم پردازشگر پیشرفته Exmor RS فول فریم 50 مگاپیکسلی  هستند که باعث میشوند که فیلمبرداری a1  به خوبی عمل می کنند.  این سنسور ،  یک   فول فریم CMOS 50 مگاپیکسلی است ، بنابراین در تصاویر خود از جزئیات بسیار خوبی برخوردار خواهید شد. اکنون ، به توضیحاتی در این بخش میپردازیم "Stacked"  سنسورها به طرحی گفته می شود که مکان عکس (پیکسل) را روی سیم کشی مس ، روی تراشه اختصاصی DRAM (حافظه) قرار می دهد که باعث می شود کل روند فوق العاده سریع باشد و در عین حال برای کاهش نویز بهینه سازی شود.

 

 

سرعت فوق العاد
در طراحی سنسور مربوط به سرعت آن، وقت آن است که جزئیات این مشخصات را اکنون ارائه دهیم. در میان بسیاری از نکات برجسته a1 ، توانایی آن در گرفتن تصاویر با وضوح کامل 50MP با سرعت 30 فریم در ثانیه کاملاً برجسته است. این سرعت 50٪ سریعتر از a9 است که قبلاً در میان سریعترین دوربینهای بازار قرار داشت. a1 می تواند این سرعتها را در یک چشم به هم زدن حداکثر 200 فریم یا تقریباً کمتر از 7 فریم حفظ کند.

 

کارت حافظه

کارت های CFexpress Type A می توانند تا 700 مگابایت در ثانیه سرعت داشته باشند.اسلات ها نیز دوگانه هستند و کارت های UHS-II را نیز می پذیرند ، هرچند با سرعت کمتر.

فیلمبرداری حرفه ای

مطمئناً ، ضبط 8K توجه شما را به خود جلب می کند ، و این بخش کوچکی است که a1 را از یک دوربین عکاسی به یک دوربین فیلمبرداری حرفه ای تبدیل می کند.و این یک ویژگی جدید است که میتواندسرعت آن را به 30 فریم بر ثانیه ثابت  8.6K در 10و بیتی 4: 2: 0 ضبط کند.

 

شما اولین نظردهنده باشید

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه، باید در سایت لاگین نمایید.

مقایسه
نمایش مقایسه
x