logo
loading
basket
تصویران لوگو تصویران تصویران
X

مقایسه دو دوربین سونی A7S III با A7S II

مقایسه دو دوربین سونی A7S III با A7S II

11 مرداد 1399

مقایسه دو دوربین سونی A7S III با A7S II

ده تفاوت مهم دوربین های سونی A7S III و A7S II

تقریباً پنج سال بعد از معرفی دوربینA7S II، کمپانی سونی مدل جدید این دوربین را با نام A7S III معرفی کرده است. این دوربین فول فریمِ بدون آینه با داشتن ویژگی های بی نظیر، یک انتخاب حرفه ای برای فیلمسازان محسوب می شود. همانطور که انتظار می رود، A7S III در مقایسه با مدل قبل پیشرفت های چشمگیری را به همراه دارد. برای آشنایی بیشتر با این دو مدل، ده تفاوت کلیدی دوربین های A7S II و A7S III در این مطلب آورده شده تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام گزینه، انتخاب مناسب تری برای کار شما خواهد بود.

 

1.سنسور

هر دو دوربین به سنسور فول فریم 12 مگاپیکسلی مجهز هستند، اما Sony A7S III یک تراشه جدید با نور پس زمینه دارد و سرعت خواندن تصاویر آن دو برابر بیشتر از مدل قبلی است. این ویژگی باعث بهبود عملکرد کلی دوربین و افزایش حساسیت شده، و مشکل رولینگ شاتر را که در A7S II تا حدودی محسوس بود، به حداقل می رساند.

چرا کیفیت سنسور فقط 12 مگاپیکسل است؟ شاید این رزولوشن در سال 2020 میلادی، کیفیت پایینی به نظر برسد، و اگر قصد دارید علاوه بر تصویربرداری، با این دوربین کار عکاسی هم انجام دهید شاید این کیفیت چندان مناسب شما نباشد. اما این رزولوشن دو مزیت اصلی را به همراه دارد. اول اینکه پیکسل های هر دو دوربین اندازه بسیار بزرگی دارند که آنها را به بهترین گزینه کار در شرایط نوری نامساعد تبدیل می کند.

و نکته دوم اینکه کیفیت 12 مگاپیکسل، تضمین می کند که تکنیک هایی مثل پیکسل بینینگ یا لاین اسکیپینگ به تولید ویدئوی 4K نیاز ندارند و در نتیجه دمای دوربین هم زیاد نمی شود. برخلاف دوربین های کانن EOS R5 و EOS R6، دوربین A7S III توانایی ضبط ویدئوی 4K/60p را برای مدت نیم ساعت دارد، و اگر باتری و مموری شما مناسب باشند این زمان می تواند به یک ساعت برسد.

علاوه بر این، Sony A7S III داینامیک رنج بهتری نسبت به نسل قبل دارد. اگر شما تصویربرداری هستید که ویدئوها را در حالت S-log ضبط می کند، 15 استاپ داینامیک رنج را در اختیار خواهید داشت که این میزان در A7S II معادل 12 استاپ بود.

 

  1. کیفیت ویدئو

دوربین سونی A7S IIIعلاوه بر داینامیک رنج بهبود یافته، پیشرفت هایی را هم در زمینه ضبط ویدئوهای حرفه ای در سال 2020 میلادی دارد. برخلاف Sony A7S II، امکان ضبط ویدئوهای 4K/60p برای شما وجود دارد. همچنین می توانید به عمق رنگ 10 بیت و سمپلینگ رنگی داخلی 4:2:2 در همه فرمت های ضبط دست پیدا کنید. این ویژگی اطلاعات رنگ بیشتری را برای مرحله ادیت و گریدینگ به شما می دهد. در حالی کهوقتی بدون رکوردر خارجی و بصورت داخلی فیلمبرداری می کنید، A7S II فقط امکان ضبط ویدئوی 8 بیت و سمپلینگ 4:2:0 را دارد.

یکی دیگر از امتیازات A7S III، کدک های جدید این دوربین و پشتیبانی XAVC-S-I از بیت ریت هایی با حداکثر سرعت 500 مگابیت بر ثانیه، و پشتیبانی XAVC-HS از فریم ریت های بالایی مثل 4K/100p با سرعت 200 مگابیت بر ثانیه است. این قابلیت در مقایسه با مدل قبلی آپگرید شده است.

اینکه به دوربین فیلمبرداری 10 بیتی فول فریم برای تصویربرداری نیاز دارید یا نه، موضوع دیگری بوده و به این بستگی دارد که می خواهید فیلم های خود را در چه رسانه ای منتشر کرده و به چه میزان گریدینگ نیاز دارید. یک دوربین 8 بیتی مثل A7S II هم شاید برای نیازهای شما مناسب باشد و باید این نکته را در نظر داشته باشید که دوربین های 10 بیتی مقرون بصرفه تری (البته با سنسورهای کوچکتر) در مقایسه با A7S III در بازار موجود هستند. یکی از این گزینه ها، دوربین پاناسونیک GH5 می باشد.

 

  1. طراحی

سونی تغییرات کوچکی در طراحی A7S III اعمال کرده که آن را به دوربین Sony A7R IV شبیه می کند. گریپ این دوربین بزرگتر شده تا به تعادل لنزهای بلند کمک کند. همچنین مقاومت بدنه در برابر گرد و غبار و رطوبت هم بیشتر شده است. سونی ادعا کرده که به دلیل قرار گرفتن پورت ها زیر روکش لاستیکی، می توان از این دوربین در هوای بارانی هم استفاده کرد. علاوه بر این، یک پورت HDMI کامل نیز به دوربین جدید اضافه شده است.

سونی اندازه دکمه ها را در مدل A7S III بزرگتر کرده و یک دکمه ضبط بزرگ در بالای بدنه قرار داده است. بطور کلی باید گفت که طراحی مدل جدید مورد توجه کاربران بیشتری قرار خواهد گرفت.

 

  1. منظره یاب

یکی از ویژگی های قابل توجه Sony A7S III، منظره یاب الکترونیکی با کیفیت بالای 9.44 میلیون نقطه است. این آپدیت مهم در مقایسه با منظره یاب 1.23 میلیون نقطه ای مدل قبل بسیار با کیفیت بوده و به این معناست که A7S III بالاترین رزولوشن منظره یاب را در بین همه دوربین های بدون آینه دارد.

دلیل قابل توجه بودن این آپگرید این است که یک EVFدر درجه اول برای عکاسان اهمیت دارد، و A7S III بیشتر برای استفاده فیلمبرداران طراحی شده است. با این حال اگر در نور مستقیم خورشید کار می کنید، منظره یاب با کیفیت در هر دو زمینه عکاسی و فیلمبرداری بسیار مفید خواهد بود. و سونی اطمینان دارد که باتری Z می تواند هر نوع تأثیر روی عمر باتری را خنثی کند.

 

  1. صفحه نمایش

و اما بزرگترین ویژگی دوربین سونی A7S III، صفحه نمایش لمسی با قابلیت چرخش کامل است که سونی قبلاً در مدل دوربین ZV-1آن را معرفی کرد. این نمایشگر تأثیر زیادی بر افزایش انعطاف در زمان عکاسی خواهد داشت.

صفحه نمایش A7S II امکان چرخش عمودی و افقی را داشت، اما نمی توانستید آن را بطور کامل برگردانید. نمایشگر جدید با قابلیت چرخش در زوایای مختلف یک استاندارد طلایی برای ضبط ویدئو و البته عکاسی به شمار می رود.

  1. رابط

تغییرات اعمال شده در نرم افزار دوربین هم به اندازه پیشرفت های طراحی اهمیت دارد. سونی بالاخره رابط کاربری لمسی را برای دوربین های خود طراحی کرده و منوهای کاملاً متفاوتی را برای عکاسی و تصویربرداری در نظر گرفته است. بطور مثال، وقتی در حالت فیلم هستید، فقط منوهای فیلمبرداری برای شما نمایش داده می شود، و نمایشگر لمسی کنترل کامل تنظیماتی مثل سرعت فوکوس را به شما ارائه می دهد.

 

  1. دوام باتری

یکی از مهمترین تفاوت ها بین دوربین های سونی A7S III و A7S II در زمینه دوام باتری است. دوربین پرچمدار و جدید Sony به لطف وجود باتری Z، در این زمینه برتری دارد. این باتری هم اکنون نیز در برخی دوربین ها مثل Sony A9، Sony A7R IV و Sony A6600 به کار می رود و زمان عکاسی و ضبط ویدئو را تا حد زیادی افزایش می دهد.

بر اساس تست های انجام شده توسط شرکت سونی، این باتری میزان استقامت A7S III را در مقایسه با مدل A7S II تا 60 درصد افزایش می دهد. بنابراین می توان تا 95 دقیقه به ضبط ویدئو از طریق LCD پرداخت که این مدت در مدل قبل حدود 60 دقیقه بود. به علاوه، تعداد عکس هایی که می توان با هر بار شارژ باتری گرفت، از 370 عکس مدل قبل به 600 عکس در دوربین جدید افزایش می یابد.

در تست های واقعی هم مشخص شد که می توان با یک بار شارژ باتری، تا بیش از یک ساعت به ضبط ویدئوی 4K پرداخت، و همچنین از مزایای شارژ سریع به وسیله پورت USB-C بهره مند شد. لازم به ذکر است که پورت شارژ A7S II از نوع micro USB بود.

 

  1. عکاسی

با اینکه A7S III و A7S II بیشتر برای استفاده در زمینه فیلمبرداری طراحی شده اند، اما توانایی بسیار خوبی هم در عکاسی و البته با رزولوشن نسبتاً پایین 12 مگاپیکسل دارند. A7S III به لطف پردازنده تصویر جدید Bionz XR، پیشرفت هایی در زمینه عکاسی دارد که از مهمترین آنها باید به عکاسی متوالی با سرعت 10 فریم در ثانیه (با اتوفوکوس و نوردهی خودکار) اشاره کرد که دو برابر سرعت مدل قبل است که از امکان عکاسی متوالی با سرعت 5 فریم در ثانیه برخوردار بود.

اتوفوکوس مدل تازه را هم می توان روی سوژه هایی که در نور کم قرار دارند، قفل کرد. سونی ادعا می کند که حداقل حساسیت اتوفوکوس این دوربین EV-6است که در دوربین A7S II معادل EV-4 بود.

در نهایت، A7S II از آخرین فرمت های فشرده سازی تصویر هم برخوردار بوده و از فایل های HEIF ده بیتی هم پشتیبانی می کند.

 

 

 

  1. اسلات های کارت حافظه

یکی از ویژگی هایی که قدیمی بودن Sony A7S II را آشکار می کند، وجود تنها یک اسلات کارت حافظه است که فقط از سرعت های UHS-I پشتیبانی می کند. در مقابل، A7S IIIبه دو اسلات مموری مجهز است که هر دو اسلات از کارت های UHS-II SD و کارت های جدید CFexpress Type A پشتیبانی می کنند. اگر قصد دارید که عملکرد این دوربین را به حداکثر برسانید، بهتر است از کارت های CFexpress Type A استفاده کنید، چون مثلاً حداکثر بافر A7S III در زمان عکاسی متوالی فقط با این نوع کارت ها در دسترس خواهد بود.

 

  1. قیمت

بطور معمول، برای همه پیشرفت های Sony A7S III باید هزینه قابل توجه 3.499 دلار که فقط برای بدنه دوربین است، را بپردازید. که این رقم در مقایسه با قیمت 1800 دلاری Sony A7S II  بسیار بیشتر می باشد. همانطور که در این مطلب مشاهده کردید، تفاوت های بین این دو دوربین بسیار زیاد است

اما در صورتی که بودجه کافی در اختیار دارید، پس حتماً اگر تصمیم دارید یک دوربین فیلمبرداری بدون آینه ایده آل تهیه کنید به خرید دوربین پرچمدار سونی A7S III هم فکر کنید در غیر ایصورت پیشنهاد میشود  A7SIIمیتواند گزینه بعدی شما باشد 

 

شما اولین نظردهنده باشید

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه، باید در سایت لاگین نمایید.

مقایسه
نمایش مقایسه
x