logo
loading
basket
تصویران لوگو تصویران تصویران
X

معرفی دوربین جدید سونی a7c

معرفی دوربین جدید سونی a7c

06 مهر 1399

معرفی دوربین جدید سونی a7c

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که شرکت سونی چطور می تواند دوربین های فول فریم و بدون آینه خود را با اندازه کوچک تولید کند، معرفی دوربین جدید a7C پاسخ شما را خواهد داد. جای دادن یک سنسورBSI با کیفیت 24.2 مگاپیکسل در بدنه ای با فرم فاکتور APS-C، به همراه تثبیت کننده تصویر 5 محوره، a7C را به کوچکترین و سبکترین دوربین در نوع خود تبدیل کرده و دنیایی از امکانات را برای عکاسان و فیلمبرداران فراهم می کند.

سونی علاوه بر بدنه بسیار سبک، لنز FE 28-60mm f/4-5.6 که کوچکترین و سبکترین لنز FE استاندارد می باشد، را در اختیار کاربران قرار می دهد. a7C همه مزایای یک سیستم فول فریم همه کاره را بدون وزن اضافی ارائه می دهد. فلش جدید HVL-F28RM نیز یک فلش وایرلس کوچک است که برای تمام دوربین های سری Sony a7ایده آل می باشد و به تازگی معرفی شده است.

 

دوربین a7C برای چه افرادی مناسب است؟

a7C یک دوربین ایده آل برای وبلاگ نویسان، عکاسان سفری یا هر گروه از تولید کنندگان تصویر است که می خواهند از مزایای سیستم فول فریم بدون آینه سونی در کوچکترین و سبکترین فرم فاکتور ممکن، بهره مند شوند. طراحی a7C شبیه به دوربین های بدون آینه APS-C سری سونی a6000 است و حمل آن بسیار آسان خواهد بود. علاوه بر این، a7C می تواند یک دوربین دوم عالی یا گزینه ای جمع و جور برای عکاسانی است که قبلاً در سیستم فول فریم سونی سرمایه گذاری کرده اند.

 

ویژگی های Sony a7C در یک نگاه:

- سنسور فول فریم Exmor R BSI CMOS با کیفیت 24.2 مگاپیکسل

- پردازنده تصویر BIONZ X

- قابلیت ضبط ویدئوهای UHD 4K30p

- 15 استاپ داینامیک رنج

- تثبیت کننده تصویر 5 محوره

- نمایشگر LCD لمسی با قابلیت حرکت در زوایای مختلف

- کوچکترین دوربین فول فریم ساخته شده تا به امروز با IBIS

 

سنسور فول فریم با قابلیت ثبت تصاویر با کیفیت

a7C دارای یک سنسور فول فریم Exmor R CMOS با کیفیت 24.2 مگاپیکسل و پردازنده تصویر BIONZ X است که قابلیت ثبت تصاویر با رزولوشن بالا و حداقل نویز را در اختیار شما قرار می دهند. حداکثر ISO دوربین 204800 بوده و داینامیک رنج آن 15 استاپ است. به این ترتیب دوربین به راحتی از عهده شرایط نوری چالش برانگیز بر می آید و به شما کمک می کند تا تصاویری واضح و دقیق ثبت کنید.

تثبیت کننده 5 محوره تصویر، لرزش را به حداقل می رساند و IBIS پنج محوره امکان فیلمبرداری و عکاسی بدون لرزش بر روی دست و کار با سرعت های پایین شاتر را فراهم می کند. بنابراین کار کردن در شرایط نوری نامساعد یا خلق سناریوهای خلاقانه آسان خواهد بود.

 

اتوفوکوس هیبریدی پیشرفته

a7C به 693 نقطه تشخیص فاز و 425 نقطه تشخیص کنتراست برای اتوفوکوس سریع و قابل اطمینان مجهز است. Eye AF فوکوس روی چشم سوژه را در زمان ثبت تصاویر پرتره، مستندنگاری یا گرفتن سلفی حفظ می کند. همچنین قابلیت اتوفوکوس چشم حیوان هم برای گرفتن عکس از حیوانات خانگی مناسب است. قابلیت ردیابی هم برای کار با سوژه های متحرک به شما کمک می کند. به علاوه، دوربین از عکاسی متوالی تا حداکثر 10 فریم پشتیبانی می کند.

 

ضبط ویدئوی 4K

دوربین سونی a7C یک گزینه بسیار خوب برای کسانی است که می خواهند با یک دوربین عکاسی و فیلمبرداری کنند. دوربین قابلیت ضبط ویدئوهایی با حداکثر کیفیت UHD 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه را با خوانش کامل پیکسل و خروجی 8 بیت 4:2:0 ارائه می دهد.همچنین ضبط Full HD با حداکثر سرعت 120 فریم در ثانیه برای پخش اسلوموشن با دوربین امکانپذیر است. پشتیبانی از S-Log2، S-Log3 و Hybrid Log-Gamma هم برای داینامیک رنج بیشتر و ارائه انعطاف بیشتر در زمان ویرایش موجود هستند. جک های هدفون و میکروفون در بدنه موجود هستند تا بتوانید صدا را از طریق دوربین ضبط کنید. یکی دیگر از ویژگی های a7C، کفشک چند رابطی است که در صورت استفاده به همراه میکروفون هایی با مانت کفشک، از رابط صدای دیجیتال پشتیبانی می کند. همچنین، یک پورت HDMI Type-D را می توانید در کنار رکوردر اکسترنال به کار ببرید تا به ضبط 8 بیتی 4:2:2 با حداکثر کیفیت UHD 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه دسترسی داشته باشید.

 

طراحی منحصر بفرد

طراحی a7C از نظر اندازه و کنترل ها، شباهت زیادی با سری دوربین های سونی a6000 دارد. از مهمترین شباهت های این دوربین ها می توان به منظره یاب الکترونیکی با کیفیت 2.36 میلیون نقطه، و طراحی کلی دکمه های پشت دوربین اشاره کرد. برخلاف مدل های قبلی، اسلات کارت حافظه SD به سمت چپ بدنه منتقل شده و در کنار آن پورت های USB-C و micro-HDMI قرار دارند. برای اتصال وایرلس، می توانید دوربین را از طریق باندهای 2.4 یا 5 گیگاهرتز به گوشی موبایل یا کامپیوتر متصل کنید.

a7C با توجه به نیازهای تولید کنندگان محتوا طراحی شده است. نمایشگر 3 اینچی و لمسی دوربین قابلیت حرکت در زوایای مختلف را دارد و تنظیم آن برای ضبط ویدئو آسان خواهد بود. دوربین برای کنترل راحت تر هنگام عکسبرداری به گریپ وایرلس هم مجهز است. علاوه بر این، بدنه دوربین از جنس آلیاژ منیزیوم ساخته شده و در برابر آب و گرد و خاک هم مقاوم می باشد. در نهایت، a7C از باتری NP-FZ100 استفاده می کند که با یک بار شارژ می تواند 740 عکس گرفته یا 225 دقیقه ویدئو ضبط کند.

 

لنز جمع و جور برای دوربین جمع و جور

سونی دوربین a7C را با لنز جدید FE 28-60mm f/4-5.6 روانه بازار می کند که سبکترین لنز زوم استاندارد FE تا به امروز است. اندازه جمع و جور لنز برای تهیه تصویر از رویدادها، پرتره، و عکاسی خیابانی و منظره ایده آل می باشد. این لنز جدید دارای سه عنصر غیر کروی برای ارائه وضوح بالاست. یک موتور اتوفوکوس خطی نیز فوکوس خودکار سریع و بیصدا را به دنبال دارد و برای استفاده در زمینه عکاسی و فیلمبرداری مناسب می باشد. حداکثر محدوده فوکوس لنز برای ثبت تصاویر سلفی و کلوزآپ ایده آل خواهد بود. لنز در برابر گرد و خاک و رطوبت هم مقاوم است.

همچنین کمپانی سونی به تازگی مانت LA-EA5 A را برای مبدل های مانت E معرفی کرده که امکان کار با سیستم بدون آینه با مانت E را برای کاربران مانت A سونی فراهم می کند.

 

فلش جیبی قدرتمند

سونی فلش اکسترنال HVL-F28RM را هم با اندازه کوچک و وزن کم معرفی کرده که مکمل خوبی برای دوربین a7C است. این فلش جدید دارای دو کنترل رادیویی وایرلس است بنابراین می توانید آن را در بالای دوربین به کار ببرید یا در صورت نیاز آن را به سیستم کنونی فلش سونی خود اضافه کرده تا با نور بیشتری کار کنید. همچنین، عدد راهنمای فلش حدود 92 است.

 

جمع بندی

اگر قصد خرید یک دوربین فول فریم را دارید ولی نگران بدنه های بزرگ و لنزهای سنگین هستید، دوربین سونی a7C همان دوربینی است که منتظرش بودید. در صورتی که قبلاً با دوربین های فول فریم کار کرده اید اما هنوز به دنبال یک بدنه کوچک و قابل حمل هستید، a7C این خلأ را پر خواهد کرد. و در نهایت اگر وزن و سایز، فاکتورهای محدود کننده ای برای شما هستند و در کار خود به تثبیت کننده تصویر نیاز دارید، a7C انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.

شما اولین نظردهنده باشید

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه، باید در سایت لاگین نمایید.

مقایسه
نمایش مقایسه
x