logo
loading
basket
تصویران لوگو تصویران تصویران
X

بهترین لنزهای سونی در سال 2017

بهترین لنزهای سونی در سال 2017

16 دی 1396

بهترین لنزهای سونی در سال 2017

بهترین لنزهای سونی در سال 2017

یکی از شکایات اصلی در مورد سیستم فول فریم E-Mount سونی، کمبود لنزهای این کمپانی است. اما در سال 2017، با تولید چند لنز، سونی انتقادها در این مورد را پاسخ گفت. از جمله این لنزها می توان به لنز بسیار واید E-mount 12-24mm و یک لنز E-mount 100-400mm اشاره کرد. این شرکت همچنین لنزهای پرایم پرتره و نیز لنزهای واید خود را هم گسترش داده و علاوه بر این یک لنز زوم جدید تولید کرده که بسیاری از عکاسان دوربین های بدون آینه را خوشحال خواهد کرد.

 

یک جفت لنز پرایم پرتره

Sony، با تولید یک جفت لنز پرایم پرتره مدل های  FE 85mm f/1.8 وFE 100mm f/2.8 STF GM OSS شروع خوبی در سال 2017 میلادی داشت. این لنزها یک کیت مقرون بصرفه و سبک را با طراحی فنی پیشرفته و بوکه بهبودیافته به کاربران خود ارائه می دهند. f/1.8 نیز یک گزینه بسیار محبوب برای بسیاری از سیستم هاست و سونی در این لنز وعده داده که عملکرد بالایی داشته باشد. همچنین برخی ویژگی ها مانند دکمه نگهداشتن فوکوس و یک موتور دوطرفه AFخطی نیز برای فوکوس روان و سریع در لنز FE 85mmدر نظر گرفته شده است.

لنز FE 100mm نیز یک لنز بی نظیر در میان لنزهاست که دارای تکنولوژی فوکوس آرام (STF) می باشد و با استفاده از عنصرapodization و دیافراگم یازده تیغه ای، بوکه های نرم و دایره ای شکل را ایجاد می کند. این لنز حداکثر بزرگنمایی0.25×را ارائه می دهد و برای گرفتن عکس های کلوزآپ مناسب است. از دیگر خصوصیات این لنز می توان به لرزشگیر تصویر Optical SteadyShot، رینگ دیافراگم فیزیکی که می توان آن را غیرفعال کرد، یک رینگ ماکرو و دکمه فوکوس قابل برنامه ریزی اشاره کرد.

 

لنز FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS

پس از تولید دوربین a9 توسط Sony، نیاز به تسریع ارائه لنزهای تله فوتو به وسیله این شرکت بیشتر احساس شد. اینگونه بود که این کمپانی لنز FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS را روانه بازار کرد که در حال حاضر تله ترین لنز سونی به شمار می رود. این لنز از تله کانورترهای 1.4× و 2× پشتیبانی می کند، و می توان آن را تا 800mm گسترش داد.

FE 100-400mm به طور خاص برای عکاسان حیات وحش و ورزشی طراحی شده و تمام ویژگی هایی که از یک لنز تله فتو انتظار دارید مانند تظیمات نگهداشتن فوکوس، رینگ تنظیم گشتاور زوم، محدود کننده فوکوس، و ساختار مقاوم در برابر شرایط گوناگون آب و هوایی را داراست. سونی همچنین ادعا می کند که این لنز وضوح بالا و حداقل اعوجاج را با استفاده از یک Super ED و دو عنصر ED به همراه پوشش Nano AR برای مقابله با انعکاس ارائه می دهد. این لنز تقریباً وزن کمی دارد و با توجه به محدوده زوم خود یک شاهکار قابل توجه محسوب می شود. علاوه بر این، دارای حداقل فاصله فوکوس برای گرفتن عکس های کلوزآپ است.

 

پس از این نوبت به لنزهای واید سونی مانند FE 12-24mm f/4 G و FE 16-35mm f/2.8 GM رسید که در تابستان تولید شدند.

 

لنز FE 12-24mm f/4 G

در نگاه اول به نظر می رسد که لنز Sony FE 12-24mm بسیار کوچک است، زیرا دیگر لنزهای این دسته، بطور قابل توجهی سنگین تر و بزرگتر هستند. با این حال، کمپانی سونی علامت G را بر روی این لنز قرار داده که نشان دهنده عملکرد اپتیکال عالی آن با استفاده از چهار عنصر غیرکروی، یک Super ED، و سه عنصر ED می باشد.

دیافراگم f/4 دستاورد دیگری در این لنز است که عملکرد مناسب در تمام محدوده زوم را تضمین می کند، در حالی که یک سیستم اتوفوکوس Direct Drive SSM، فوکوس بر روی موضوعات را در تصاویر کلوزآپ و یا عکاسی منظره آسان و سریع می کند.

 

لنز FE 16-35mm f/2.8 GM

دیگر لنز زوم سونی، لنزFE 16-35mm f/2.8 GM است که عملکرد مناسبی در زمینه عکاسی مستند، منظره، و معماری دارد و وعده وضوح و بوکه های باکیفیت را با توجه به ویژگی G خود و دیافراگم f/2.8 به عکاسان می دهد. کنترل فیزیکی و کیفیت رینگ های زوم و فوکوس بسیار عالی است. علاوه بر این مانند دیگر لنزهای تولید شده سونی در سال 2017، این لنز هم دارای سیستم فوکوس خودکار سریع و با واکنش خوب Direct Drive SSM می باشد.

 

لنز FE 24-105mm f/4 G OSS

در نهایت به لنزهای زوم سونی می رسیم. لنز FE 24-105mm f/4 G OSS، لنزی است که می توان آن را برای یک روز کامل عکاسی به کار برد. کمپانی سونی این لنز را برای تصویربرداری بهینه کرده، و تغییر نقاط فوکوس را به شکل قابل توجهی کاهش داده است. ویژگی Optical SteadyShot برای اطمینان از ثبت واضح ترین تصاویر، با سیستم فوکوس خودکار Direct Drive SSM کار می کند. همچنین این لنز در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم بوده و قسمت جلوی آن دارای پوشش فلورین است. به نظر می رسد که این لنز به راحتی می تواند تبدیل به محبوب ترین لنز محدوده زوم سونی شود.

 

سال 2017 میلادی ثابت کرد که کمپانی Sony به سختی کار می کند تا کمبودهای خط تولید لنزهای خود را جبران کرده، و محصولات خوبی برای تکمیل دوربین های بدون آینه خود تولید کند. علاوه بر این، سونی اعلام کرده که در حال کار بر روی لنز FE 400mm f/2.8 GM OSS است که اولین لنز پرایم تله فوتو برای دوربین های بدون آینه محسوب می شود و در تابستان 2018 به بازار عرضه خواهد شد. با معرفی این لنز و همچنین معرفی دوربین a7R III، به نظر می رسد که سال آینده نیز سال هیجان انگیزی برای کاربران سونی خواهد بود.

 

 

 

شما اولین نظردهنده باشید

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه، باید در سایت لاگین نمایید.

مقایسه
نمایش مقایسه
x