logo
loading
basket
تصویران لوگو تصویران تصویران
X

نگاهی به بهترین دوربین های بدون آینه در سال 2017

نگاهی به بهترین دوربین های بدون آینه در سال 2017

16 دی 1396

نگاهی به بهترین دوربین های بدون آینه در سال 2017

در سال پرهیجان دیگری برای دوربین های بدون آینه، شاهد ورود چند مدل جدید با ویژگی های جالب به بازار بودیم. در ادامه نگاهی به محصولات ارائه شده در سال 2017 میلادی خواهیم داشت.

پاناسونیک گزینه هایی عالی برای عکاسی و تصویربرداری عرضه می کند

-کمپانی پاناسونیک با تولید سه مدل جدید از دوربین های بدون آینه خود سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته است. دوربین Lumix DC-GH5 با کیفیت 20.3 مگاپیکسل در ژانویه بطور رسمی رونمایی شد و به دلیل قابلیت ضبط ویدئوهای 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه با استقبال خوب علاقمندان به تصویربرداری روبرو شد. علاوه بر این، ضبط ویدئوی Full HDدر این دوربین با سرعت 180 فریم در ثانیه انجام شده و دارای حالت آنامورفیک 6K برای استفاده لنزهای تخصصی است. از دیگر خصوصیات این دوربین می توان به پورت HDMI فول سایز، لرزشگیر تصویر 5 محوره، عکاسی با رزولوشن کامل با سرعت 12 فریم در ثانیه، حالت عکاسی 6K که توانایی ثبت عکس های 18 مگاپیکسلی با سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد، اشاره کرد.

- پس از آن پاناسونیک دوربین Lumix DC-G9 را با تکیه بر عکاسی تولید کرد. این دوربین دارای سنسور 20.3 مگاپیکسلی و لرزشگیر 5 محوره مانند G5 است، اما قدرت پردازش خود را صرف دستیابی به سرعت 60 فریم در ثانیه شاتر الکترونیکی خود می کند. G9 همچنین یک حالت 80 مگاپیکسلی برای ثبت عکس دارد که از سنسور خود برای ثبت و ترکیب هشت عکس متوالی به یک فایل RAW با کیفیت عالی استفاده می کند.

منظره یاب الکترونیکی بزرگ 0.83x به رفرش ریت 120 فریم در ثانیه می رسد، در حالی که یک سیستم اتوفوکوس 225 نقطه ای می تواند عکس هایی با سرعت 20 فریم در ثانیه را با فوکوس خودکار متوالی ثبت کند. این دوربین با قابلیت های فراوان دارای ویژگی های دیگری مانند مقاومت در شرایط آب و هوایی مختلف، اسلات های دوگانه کارت حافظه، و WiFi و بلوتوث داخلی می باشد. ذکر این نکته ضروری است که دوربین G9 ضبط ویدئو را نیز با کیفیت UHD 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه، و Full HD 1080p با سرعت 180 فریم در ثانیه انجام می دهد تا در زمینه تصویربرداری نیز بسیار با کیفیت عمل کند.

 

Lumix DC-GX850-، دوربین دیگری از پاناسونیک بود که به عنوان یک نسخه ارزان تر در اختیار کاربران قرار گرفت. این دوربین با سنسور 16 مگاپیکسلی خود توانایی ضبط ویدئوهای UHD 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه را داراست. همچنین مونیتور لمسی سه اینچی با کیفیت 1.04 میلیون نقطه و قدرت چرخش 180 درجه ای، امکان ثبت تصاویر سلفی را میسر می کند. GX850 از کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند که امروزه چندان استاندارد نیست و به عنوان تلاش برای ساخت یک دوربین جمع و جور محسوب می شود. EVF و فلش داخلی نیز از دیگر خصوصیات این دوربین می باشند.

 

سونی، قدرت و سرعت خود را به نمایش می گذارد

-یکی از پیشگامان ساخت دوربین های بدون آینه، کمپانی سونی است که در سال 2017 دو دوربین فول فریم حرفه ای را وارد بازار کرد. سونی با تولید دوربین Alpha a9 سر و صدای زیادی به پا کرد.

سنسور CMOS با کیفیت 24.2 مگاپیکسل، توانایی ضبط فیلم UHD 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه، لرزشگیر تصویر 5 محوره برای کاهش لرزش دوربین مواردی از قابلیت های این دوربین هستند. علاوه بر این، a9 با یک پردازشگر BIONZ X برای رسیدن به عکاسی متوالی تا 20 فریم در ثانیه با اتوفوکوس مداوم از طریق سیستم ترکیبی 693 نقطه ای کار می کند. همچنین دوربین دارای شاتر الکترونیکی است که سرعت شاتری تا 1/32000 را ارائه می دهد. وای فای و بلوتوث داخلی نیز از دیگر نکات مثبت این دوربین به شمار می روند.

 

-پس از آن کمپانی سونی دوربین فول فریمAlpha a7R III را به بازار عرضه کرد. این دوربین ویژگی های اصلی a9 را به همراه عملکرد بهتر در اختیار کاربران خود قرار می دهد. از جمله شاخصه های این دوربین می توان به سنسور 42 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوهای UHD 4K، سیستم اتوفوکوس با عملکرد بهبود یافته، منظره یاب الکترونیکی 3.68 میلیون نقطه ای، نمایشگر 3 اینچی لمسی و اسلات های دوگانه کارت حافظه اشاره کرد.

 

 

فوجی فیلم خط تولید دوربین های میان رده خود را آپدیت می کند

-کمپانی Fujifilm با ارائه دو طراحی متفاوت برای متناسب بودن با سلیقه کاربران، دوربین SLR خود به نام X-T20 و دوربینی کوچکتر با نام X-E3 را روانه بازار کرد. هر چند هر یک از این دو مدل دارای ویژگی های مختلفی هستند، اما خصوصیاتی مانند سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C CMOS، ویدئوی UHD 4K 30 فریم در ثانیه، اتوفوکوس 325 نقطه ای، و حداکثر 14 فریم در ثانیه برای عکاسی متوالی با شاتر الکترونیکی هسته اصلی هر دو را تشکیل می دهد. آنها همچنین دارای منظره یاب الکترونیکی 2.3 میلیون نقطه ای، نمایشگر لمسی 3 اینچی نیز می باشند. هرچند صفحه نمایش دوربین X-T20دارای امکان چرخش نیز می باشد.

X-E3دارای یک جوی استیک کوچک برای تنظیم محدوده AF است. همچنین اتصال بلوتوث برای کپی کردن فایل ها به گوشی موبایل، ویژگی دیگر این دوربین است، در حالی که X-T20 برای انتقال فایل ها تنها از WiFi بهره می برد. صرف نظر از این تغییرات کوچک، تفاوت اصلی بین این دو مدل مربوط به طراحی بدنه آنهاست که با توجه به آن می توانید دوربینی که با سلیقه شما متناسب است را خریداری نمایید.

 

 

Leica دوربین قدیمی خود را با عملکرد مدرن تولید می کند

-Leica M10 با طراحی دقیق تر در مقایسه با دیگر دوربین های سری M، بطور ویژه بر عکاسی تمرکز کرده و دارای سنسور 24 مگاپیکسلی، داینامیک رنج و ISO بالا می باشد. پردازشگر جدید Maestro II با بافر 2 گیگابایتی توانایی ثبت تصاویر RAW با سرعت 5 فریم در ثانیه دارد. مهمتر از همه، M10 یک محدوده فوکوس 0.73× برای فوکوس دقیق، و یک منظره یاب به منظور مرور صحنه با فواصل کانونی مختلف داراست. اندازه و عملکرد دوربین یادآور دوربین Leica می باشد که با فناوری های مدرن ترکیب شده است.

 

-علاوه بر M10، کمپانی لایکا دوربین دیگری به نام TL2 را در سال 2017 تولید و در اختیار کاربران قرار داد. این دوربین مجهز به سنسور APS-C با کیفیت 24.2 مگاپیکسل و نمایشگر لمسی 3.7 اینچی می باشد. برخلاف دوربین M10، دوربین TL2 ویدئوها را بصورت UHD 4K 30 فریم در ثانیه ضبط می کند و همچنین با عکاسی متوالی 20 فریم در ثانیه، و سرعت شاتر 1/40000 از شاتر الکترونیکی نیز بهره می برد. ویژگی جالب TL2، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، اتصال WiFi و یک پورت USB 3.0 Type-C برای ذخیره و انتقال راحت فایل هاست. نگران نباشید! یک اسلات کارت حافظه هم برای افرادی که به روش های ذخیره سنتی علاقمندند، در نظر گرفته شده است.

 

-آخرین دوربین تولید شده بدون آینه Leica در سالی که گذشت، دوربین CL است که با همان سنسور و پردازنده TL2کار کرده و علاوه بر آن دارای منظره یاب الکترونیکی 2.36 میلیون نقطه ای برای کادربندی هم سطح با چشم می باشد. طراحی دکمه ها نیز بطور قابل توجهی با مدل های پیشین متفاوت است و باعث کاربری سریعتر دوربین می شود.

صفحه نمایش 3 اینچی و سه دکمه در پشت دوربین وجود دارند، در حالی که دو دکمه چرخشی قابل تنظیم در قسمت بالا قرار گرفته اند. کیفیت عکاسی و تصویربرداری این دوربین مانند دوربین TL2 است، اما CL سه معضل قابل توجه دارد: عکاسی متوالی تا 10 فریم در ثانیه کاهش یافته، بالاترین سرعت شاتر معادل 1/25000 ثانیه است، و هیچ مموری داخلی برای ذخیره فایل ها وجود ندارد.

 

 

Canon دوربین های مقرون به صرفه با سنسور کراپ ارائه می دهد

-کمپانی کانن در این سال، دو مدل از دوربین های بدون آینه خود را برای عکاسان آماتور و حرفه ای عرضه کرد. دوربین M6 این شرکت با سنسور APS-C 24.2 مگاپیکسلی کار می کند و دارای پردازنده DIGIC 7 برای ثبت عکس ها با حداکثر سرعت 9 فریم در ثانیه، و Dual Pixel AF برای اتوفوکوس دقیق و سریع است. با وجود نمایشگر متحرک 3 اینچی، فلش داخلی، ویدئوی Full HD با سرعت 60 فریم در ثانیه و لرزشگیر تصویر 5 محوره، این دوربین توانایی های متفاوتی را به کاربر خود ارائه می دهد.

 

-دوربین M100 نیز دیگر محصول Canon می باشد که شباهت زیادی به M6 دارد. این دوربین با قیمت کمتر که به دلیل حذف تثبیت کننده تصویر و جک هدفون، و همچنین کاهش سرعت عکاسی متوالی تا 6.1 فریم در ثانیه است، به بازار وارد شد. توجه داشته باشید که هر دوی این دوربین ها از قابلیت اتصال بی سیم با WiFi، NFC و بلوتوث برخوردارند.

 

Olympus مدل های SLR خود را به روز رسانی می کند

در سالی که برای کمپانی Olympus سال آرامی بود، این شرکت تنها یک دوربین جدید بدون آینه SLRرا معرفی کرد که OM-D E-M10 Mark III نام داشت. این دوربین در مقایسه با ورژن قبلی خود بطور قابل توجهی آپدیت شده است. سنسور 16.1 مگاپیکسلی میکرو چهار سوم این دوربین با لرزشگیر 5 محوره کار می کند. همچنین پردازنده TruePic VIII را برای دستیابی به ویدئوی UHD 4K 30 فریم در ثانیه به کار گرفته است.

علاوه بر این OM-D E-M10 Mark III دارای سیستم اتوفوکوس با تشخیص کنتراست 121 نقطه ای است و می تواند عکس ها را با سرعت 8.6 فریم در ثانیه ثبت کند. یک منظره یاب الکترونیکی 2.36 میلیون نقطه ای با بزرگنمایی بهبود یافته 1.23× برای مرور تصاویر، با نمایشگر لمسی 3 اینچی نیز در این دوربین وجود دارند.

 

شما اولین نظردهنده باشید

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه، باید در سایت لاگین نمایید.

مقایسه
نمایش مقایسه
x